آیین نامه تعمیرکاران ماشینهای اداری به همراه نرخنامه



تعریف تعمیر کاران:

شرایط کارگاه های خدمات بعد از فروش
1- داشتن پروانه کسب از اتحادیه
2- داشتن حداقل فضای 25 متر مربع
3 – داشتن حداقل یک نفر پرسنل کمکی ( منشی – تلفنچی – حسابدار – مباشر ).
4 - مجهز بودن به ابزار و لوازم، متناسب نوع خدمات ارائه شده.
الف )حداقل ابزار آلات تا اطلاع ثانوی « به روز »
1 - کیف ابزار ( ابزار تعمیرگاهی )
2 – مولتی متر
3 – هویه با توان متغیر
4 – لوپ رومیزی
5 – نرم افزارهای مربوطه
6 – کامپیوتر یا نوت بوک
7 – طبقات و جایگاه نگهداری قطعات و لوازم و دستگاه
8 – میز پیشخوان – میز کارگاهی – میز انتقال دستگاه
9 – چراغ رومیزی
10 – بلوور هوا

شرایط شخص تعمیرکار:

1- داشتن مجوز تعمیر از شرکتهای مرجع و نمایندگی و یا مجوز از سازمان فنی و حرفه ای همراه با تأیید کمیسیون فنی اتحادیه و دارا بودن پروانه کسب در رسته تعمیر و نگهداری ماشین آلات اداری.
2- دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار در رسته ماشینهای اداری.
3- داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم فنی الکترونیک یا رشته های مرتبط ( شرط مدرک تحصیلی عطف به ماسبق نمی شود ).

شرایط تعمیرات ماشینهای اداری:

1- تعمیر کار موظف است در زمان تحویل گرفتن دستگاه تعمیری آن را بررسی و آزمایش کرده عیوب و مشخصات دستگاه را در حضور مشتری در قبض رسید دو نسخه ای ثبت و به تأیید و امضاء مشتری رسانده و یک نسخه رسید را به مشتری تحویل نماید.
2- گارانتی تعمیر انجام شده طبق جدول نرخنامه تعمیرات و گارانتی های ذیربط است مشروط به اینکه موارد خرابی دقیقاً همان موارد اولیه باشد.
3- در صورت اعزام تعمیر کار به خارج از شهر علاوه بر تعرفه تعمیرات و هزینه ایاب و ذهاب (کرایه وسیله نقلیه عمومی) هزینه ای بابت وقت تلف شده تعمیر کار در بین راه طبق توافق طرفین به مبالغ تعرفه افزوده می شود.
4- در صورت نیاز حمل دستگاه به تعمیرگاه، نقل و انتقال و هزینه های مربوط به عهده مشتری می باشد.
5- در صورت اعزام تعمیر کار و سپس صرف نظر کردن مشتری از انجام عملیات (به هر دلیل)،هزینه ایاب و ذهاب (کرایه وسیله نقلیه عمومی) باضافه وقت تلف شده تعمیر کار برابر نرخ تشخیص عیب دریافت خواهد شد.
6- در مواردی که هزینه خدمات در تعرفه پیش بینی نشده است هزینه بر اساس توافق مشتری و تعمیرگاه محاسبه خواهد شد.
7- تعمیرگاه موظف به ارائه صورتحساب به مشتری با قید تاریخ، شماره، آدرس و تلفن تعمیرگاه و ذکر کلیه تعمیرات و خدمات انجام شده و مشخصات خریدار و قطعات یدکی مصرف شده به همراه مدل، سریال و احیاناً کنتور دستگاه می باشد. همچنین ممهور نمودن صورتحساب و اخذ رسید (روی نسخه دوم) از مشتری از وظایف تعمیرگاه است.
8- در صورتیکه تعمیرکار چه در محل خود و چه در محل مشتری، موفق به تشخیص و رفع عیب نشود هیچگونه هزینه ای متوجه صاحب دستگاه نمی شود.
19- تعمیر کار موظف است در موقع تحویل کالای تعمیر شده همراه با داغی قطعات مصرفی، تأیید کتبی سلامت وسیله و تحویل داغی را از مشتری اخذ نماید.
10- آورنده قبض رسید بعنوان نماینده ذی صلاح مشتری تلقی می گردد.
11- در صورتی که به تشخیص تعمیر کار نیاز به ارسال دستگاه یا قسمتی از آن به تهران باشد هزینه تعمیر و حمل به تهران برابر فاکتور و بارنامه بعهده مشتری است.
12- در صورت انصراف مشتری پس از تشخیص عیب هزینه عیب یابی به عهده مشتری است.
13-هزینه تشخیص عیب ماشینهای اداری در صورت انصراف مشتری 20% اجرت کاری که مورد تقاضای مشتری بوده می باشد.