راهنمای شکایات
مراحل رسیدگی به شکایت
( مدت زمان رسیدگی بین ۱۰ الی ۳۰ روز کاری)
۱- ثبت شکایت به صورت حضوری در اتحادیه (ارائه مستندات الزامی می باشد)
- شیراز- خیابان اردیبهشت شرقی- برج IT- طبقه 5- واحد 57
- در صورتی که محل سکونت شاکی خارج از شهرستان شیراز باشد از طریق این لینک شکایت خود را ثبت نمایید .
۲- بررسی اولیه شکایت توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات
- در صورت عدم ارائه مستندات کافی و یا تخلفات خارج از فصل هشتم قوانین نظام صنفی شکایت قابل رسیدگی نمی باشد و رد دعوی اعلام خواهد شد.
۳- انجام کارشناسی در صورت نیاز
۴- بررسی نهایی و اعلام رای توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات
توجه : در صورت احراز تخلف مشتکی عنه و عدم اجرای تعهدات مندرج در رای توسط ایشان پرونده جهت اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد گردید.
در صورت هر گونه نظر نسبت به فرایند رسیدگی و یا هر نوع خواسته مرتبط با شکایت خود از طریق این لینک تیکت خود را ثبت نمایید .
نکات مهم در زمان حضور در جلسه رسیدگی به شکایت
۱-در صورت تاخیر یا عدم حضور رای غیابی صادر خواهد شد.
۲-همراه داشتن مستندات در زمان حضور در جلسه الزامی می باشد .
۳-همره داشتن مدارک هویتی الزامی می باشد .
۴-طرفین میتوانند نماینده خود را با معرفینامه مکتوب جهت رسیدگی معرفی نمایند.
۵-زمان اعلامی بسته به نوع پرونده و تقریبی می باشد.
لیست تخلفات قابل بررسی مطابق فصل هشتم قانون نظام صنفی
۱- گرانفروشی
۲-کم فروشی
۳-تقلب
۴- فروش اجباری
۵- عدم صدور صورتحساب و فاکتور
توجه : سایر تخلفات می بایست از مراجع قضایی پیگیری شود